Wie wij zijn en wat we doen Auris geeft hulp aan iedereen die moeite heeft met horen, spreken of taal. Auris onderzoekt, behandelt, ondersteunt en geeft onderwijs, passend bij wat nodig is én voor elke leeftijd. Ook ondersteunt en begeleidt Auris professionals Auris, speciaal voor gehoor, spraak en taal Elke leeftijd vraagt om een eigen aanpak; kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar ontdekken nog maar net de taal. Daarna gaan ze naar de basisschool, gevolgd door het voortgezet onderwijs. Ze zijn volop bezig met leren en de wereld ontdekken. Ook als je als volwassene ineens minder goed hoort, kun je tegen allerlei problemen aanlopen. Auris helpt om die problemen op te lossen. Taalontwikkelingsstoornis Kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben moeite met het spreken en begrijpen van taal. Ook hebben deze kinderen een kleine woordenschat. Een kind met TOS kan daar erg onzeker van worden; het trekt zich terug of wordt juist agressief. Door 8 de taalproblemen heeft het kind vaak moeite met het omgaan met klasgenoten en ook ouders weten soms niet meer wat zij moeten doen om hun kind te helpen. Dan kunnen zij wel wat hulp gebruiken, thuis of op school. Als de communicatieproblemen groter zijn dan de gedragsproblemen, kunnen zij bij Auris terecht. Doof en slechthorend Slechthorende en dove kinderen hebben moeite met de gesproken taal. Ze kunnen die taal niet of niet goed genoeg horen. Zij leren de gesproken taal niet door veel met anderen te praten. Dit heeft gevolgen voor hun taalontwikkeling, voor hun sociaalemotionele ontwikkeling en voor het leren. Vooral het leren lezen is voor dove en slechthorende leerlingen lastig. Zorg Gezinsgerichte behandeling Kinderen die bij Auris komen zijn doof, slechthorend of hebben een taalontwikkelingsstoornis. Dat kan allerlei vragen oproepen en ouders Pagina 7

Pagina 9

Voor drukwerk, online gidsen en folders zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw edities.

Auris@huis Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication